ناظر گمرکات کرمانشاه خبر داد؛
ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه از رشد ۳۳ درصدی ارزش کالاهای صادراتی اظهاری گمرک خسروی در ۲ ماهه نخست از سال‌جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۰۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲ 08 June 2024

علی اصغر عباس زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: در ۲ ماهه نخست از سال جاری ۱۲۶ میلیون و ۶۸۹ هزار دلار کالای صادراتی به وزن ۱۶۱ هزار تن در گمرک خسروی اظهار و تشریفات گمرکی آن توسط کارکنان این گمرک در کوتاه ترین زمان به انجام رسیده است.

وی افزود: این میزان کالای صادراتی اظهاری در گمرک خسروی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش رشد ۳۳ درصدی داشته است.

مدیرکل گمرک کرمانشاه تصریح کرد: عمده کالاهای صادراتی اظهاری در گمرک خسروی شامل کلینکر سیمان، سنگ آهن، میوه و تره بار، کولر آبی، میلگرد آجدار، شمش و ورق فولادی، انواع کاشی و ... بوده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه در ادامه میزان صادرات کالاهای دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک خسروی به کشور عراق ارسال شده است را ۳۸ میلیون و ۷۱۷ هزار دلار کالا به وزن ۸۳ هزار تن عنوان کرد.

عباس زاده عنوان کرد: میزان کالای صادراتی دیگر گمرکات کشور در ۲ ماهه نخست از سال‌جاری از طریق گمرک خسروی به مقصد کشور عراق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش هفت درصد و از حیث وزن ۲۱ درصد کاهش داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی عبوری از این گمرک را کاشی و سرامیک، سیمان سفید، تخم مرغ، کیک و بیسکویت، شیشه جام و... عنوان کرد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه در مجموع حجم کالاهای صادراتی اظهاری و عبوری از طریق گمرک خسروی در ۲ ماهه نخست سال جاری را ۱۶۵ میلیون و ۴۰۷ هزار دلار به وزن ۲۴۴ هزار تن عنوان کرد و افزود: این میزان کالای صادر شده به عراق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش رشد ۲۱ درصدی و از لحاظ وزن کاهش ۲۳ درصدی داشته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار